COVİD-19

                                     Tüm dünyayı etkisi altına alan pandamin sürecinde                          
     
  markalar tüketici ile ‘’insanı  markalar yaratmak’’ adı altında, ilişkilerini sürdürülebilir boyutlara taşımayı, vizyonlarının kısa bir süre içerisinde durdurulmaması için patolojik yollar aramaktadırlar. Bu arayışın altında  ve de bitiş tarihinin belirsiz olduğu bu dönemi en imtiyazlı yollarla tüketiciye ulaşmasının mihenk taşı satış yapılacağı dönemde maksimum faydayı sağlamaktır. Ve bu şekilde marka; ölü marka olmaktansa yükselişteki ismini tüketici ile arasındaki bağlılığı korur.
Gündemin bu sarsıcı etkisinden tüketicinin sosyal platformdaki motivasyonu nasıl sağladığını şu şekilde görebiliriz; ya son haberlerin kaynağıyla ilgilenmek  ya da en kısa sürede kendisine yeni hobi ve alışkanlıklar kazanmak. Bu belirsizliğin yan etkilerinden doğan birçok sebep ortaya koyabiliriz. Zaruri ihtiyaçların kaynağını dijital ağda doğrudan sağlayabilir miyiz, maddi kaynağım tükenecek mi ? Ya da bu sorularla boğuşurken ortaya çıkan ‘’panik satın alınması’’ ( panic buying ) kişinin kendini garantiye almasında tüketici düşüncesini  markalar nasıl yorumluyor. Mental olarak korku dolu düşüncelerle kötü hissettiğimizde markaları yanımızda hissetmek bizi bir nebze rahatlatacaktır. Tüketiciyi önemseyen markaların bizimle iletişime geçmesi durumunda diğer markalardan ayrılarak hedef pazardaki yerini alacaktır. Bu sayede e-ticaret ‘’ticaretin dijitalleşmesi’’ ile önem arz edecektir. Ayrıca e-ticaret alışkanlığı olmayan belli yaş skalasında güvenlik nedeniyle e-ticarete yöneldiğini görüyoruz .Sadece e-ticarette değil eğitim ve sağlık alanında dönüşümü görüyoruz. Okullarda online sınav,sağlık ve hijyen açısından kolonya ve maske tüketimi ve de online atm sistemi gözler önündedir. Yani hayatımızın yüzdelik payında büyük bir yer ediniyor.
Özetle bu dönemde, satış ve kar hedefinden uzak durmak ve marka olarak tüketicinin yanında gerçek bir kötü gün dostu olarak yer almak iyi bir içerik stratejisi olarak karşımıza çıkıyor.  

Yorumlar